Skip to main content

REGULAMIN SKLEPU

  1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza regulamin sklepu dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: swietlistaprzestrzen.pl

  2. Poniższy Regulamin sklepu jest integralną częścią Regulaminu Strony i Polityki prywatności, które określają zasady, prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Serwisu.

  3. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.swietistaprzestrzen.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  4. Każdy kupujący z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.swietistaprzestrzen.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

  5. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów, nazw produktów, nazw przepisów, opisów produktów, przepisów, tekstów i zdjęć zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz pisemną zgodą Sprzedawcy.

  6. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Kupującego aktywnego konta poczty elektronicznej.

  7. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Kupujących przez osoby nieuprawnione, dlatego Kupujący powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Kupującego z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.

  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

    1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,

    2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

    3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,

    4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

  1. Definicje

Serwis / Sklep – serwis internetowy „Świetlista Przestrzeń” działający pod adresem https://swietlistaprzestrzen.pl

Serwis zewnętrzny – serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem.

Sprzedający/Administrator Serwisu/Świetlista Przestrzeń – Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej Administrator/Operator) jest firma „Świetlista Przestrzeń” Georgina Wróblewska, prowadząca działalność, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 9581529504, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.

Formularz Zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej www.swietlistaprzestrzen.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

Kupujący – Usługobiorca/Konsument, osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, lub dokonująca zakupu przez Sklep.

Usługi – udostępniane treści lub wykonanie usług oferowanych w Serwisie lub Sklepie.

Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.

Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.

Umowa sprzedaży – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Kupującym, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

  1. Informacje dotyczące produktów i usług oraz ich zamawiania

  1. Sklep www.swietlistaprzestrzen.pl prowadzi sprzedaż Produktów i usług za pośrednictwem sieci Internet.

  2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe.

  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Kupujący, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.

  4. Cena Produktu i usług uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena produktów nie zawiera kosztów dostawy.

  5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.swietlistaprzestrzen.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.

  6. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Kupującego jest zapoznanie się z Polityką prywatności, regulaminem sklepu i strony oraz akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

  1. Zawarcie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Kupującego Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.

  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Czas realizacji zamówienia liczy się w przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy oraz terminu przekazania danych umożliwiających wykonanie danej usługi lub przesłania danego produktu.

  3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.

  4. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.

  5. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę dopiero po jego opłaceniu w terminie wskazanym w jego opisie w sposób wybrany przez Kupującego podczas składania Zamówienia.

  6. Jeżeli Kupujący zakupił usługę, usługa zostanie wykonana zgodnie z opisem na stronie sklepu oraz zgodnie z regulaminem strony.

  7. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który zostanie przesłany drogą e-mail do kupującego.

  1. Sposoby płatności

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

    1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,

    2. płatność elektroniczną i płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24 – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej http://www.przelewy24.pl.

  2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 17 2490 0005 0000 4530 0007 6794 (Alior Bank S.A.). W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.

  3. W przypadku wyboru przez Kupującego:

    1. płatności przelewem,

    2. płatności elektronicznych,

    3. płatności kartą płatniczą.

  1. Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.

  2. Uwaga – przy wyborze płatności elektronicznej i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24, prosimy o sprawdzenie limitu płatności na koncie/karcie. W przypadku płatności elektronicznych jest to bardzo częsty powód odrzucenia płatności przez operatora.

  3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Kupujący dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.

  4. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Kupującego za pośrednictwem serwisu przelewy24. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:

PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Kupujących, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.

  1. Koszt, termin i sposoby dostawy produktu

  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Kupujący, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.

  2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:

    1. czas kompletowania Produktów wynosi do 14 dni roboczych,

    2. dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

  3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem za pośrednictwem Przewoźnika na adres wskazany w formularzu zamówienia.

  1. Reklamacja produktu

  1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.

  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Kupujący ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

  3. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: infoswietlistaprzestrzen@gmail.com

  4. W powyższej wiadomości należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,

  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeżeli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Kupującego uznał za uzasadnione. Odpowiedź na reklamację od Sprzedawcy jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

  6. Towar odesłany w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany przez Sprzedawcę w mailu zwrotnym na żądanie reklamacyjne.

  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  1. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Kupujący będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

  2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Kupującego. Kupujący może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy pisemne oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć w formie mailowej pod adresem: infoswietlistaprzestrzen@gmail.com
    W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.

  3. Jeśli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

  4. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Do odsyłanego produktu należy dołączyć dowód zakupu. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności (chyba, że przedmiotem sprawy jest produkt wykonany imiennie). Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania z powrotem Produktu.

  5. Jeżeli Kupujący korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 

  6. Kupujący ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu w niezmienionym stanie na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.

  7. W przypadku odstąpienia Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

  8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba, że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  9. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Kupującemu będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów, w których Produktem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

  1. Umieszczanie opinii o produktach i usługach

  1. Sklep Internetowy w zakładce „Księga gości” udostępnia Kupującemu możliwość umieszczania opinii o zakupionych produktach i usługach. Gdy kupujący decyduje się na umieszczanie swojej opinii musi stosować się do następujących wymogów:

  2. Opinie powinny być umieszczane wyłącznie przez osoby, które korzystały z oferty sklepu.

  3. Opinia powinna dotyczyć zakupionego produktu lub usługi.

  4. Zabrania się umieszczania w opinii treści naruszającej dobra osobiste osób trzecich w tym sprzedawcy.

  5. Zabrania się używania słów powszechnie uznawanych za obraźliwe lub tzw. wulgaryzmów.

  6. Zabrania się umieszczania opinii wyczerpujących znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurenci, a szczególnie w nawiązaniu do art 3 ustawy z 16 kwietnia 1993 Ustawa z zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

  7. Zabrania się dokonywania wpisów przez osoby opłacone przez inne podmioty lub pragnące zmienić wiarygodność opinii w celu sztucznego podwyższania bądź zaniżania oceny produktu lub usługi.

  8. Sprzedający oświadcza że:

    1. wraz z informacją o procesie realizacji zakupu wysyła do Kupującego prośbę o umieszczenie opinii.

    2. przed upublicznieniem opinii sprzedający weryfikuje opinie pod kątem czy opinia spełnia wymogi niniejszego regulaminu.

    3. nie wpływa na treść umieszczanej opinii.

    4. jeśli opinia nie spełnia wymogów niniejszego regulaminu to, sprzedający ma prawo do jej usunięcia z księgi gości.

    5. nie kupuje żadnych opinii w celu zawyżenia oceny produktu czy usług.

  9. Sprzedający prosi Kupujących aby formułowali swoje treści w sposób merytoryczny i rzetelny. Sprzedającemu zależy aby opinia była prawdziwa i uczciwa.

  1. Modyfikacje

    1. Niemniejszy Regulamin sklepu został zaktualizowany przez Administratora w dniu 06.12.2023r.

    2. Administrator może w dowolnym momencie i bez uprzedniego powiadomienia zmodyfikować niemniejszy Regulamin sklepu. Takie modyfikacje zostaną wprowadzone w życie od ich publikacji na witrynie lub w przypadku powiadomienia użytkowników przez jakikolwiek środek, w zależności od tego, które nastąpi wcześniej. Użytkownik powinien być na bieżąco informowany o warunkach zawartych w niniejszym dokumencie, zapoznając się z nią podczas korzystania z serwisu.